Door de COVID19 pandemie komen veel bedrijven in financiële problemen. Dit kan leiden tot het verlies van banen en toenemende onzekerheid bij werknemers. Een economische crisis houdt Nederland in zijn greep en niemand weet hoe lang dit nog gaat duren. Steeds vaker vraagt dit ook om moeilijke beslissingen die een werkgever moet nemen. Maar niemand zit te wachten op hoogoplopende arbeidsconflicten.
Sinds kort kun je bij de Mediationshop ook terecht voor bemiddeling bij arbeidsconflicten. Daarbij gaat het niet alleen om conflicten tussen een werkgever en een werknemer of tussen werknemers onderling, maar bijvoorbeeld ook om (dreigende) conflicten tussen leden van een maatschap of een ander samenwerkingsverband.
Veelvoorkomende oorzaken van arbeidsconflicten zijn:
- Arbeidsvoorwaarden
- Arbeidsomstandigheden (COVID19)
- Veranderingen in de organisatie
- Verstoring in de (werk)relatie
- Gebrek aan waardering
- Beëindiging dienstverband
- Frequent of langdurig verzuim
Mediation is een effectief middel om de echte oorzaken boven tafel te krijgen en om vervolgens op basis daarvan tot een oplossing te komen. In een juridische procedure zullen die oorzaken veel minder snel aan de oppervlakte komen. Bovendien zal een rechterlijke uitspraak vaak tot teleurstelling bij een van de partijen leiden. Wil je dus samen werken aan een aanvaardbare oplossing dan is mediation aan te bevelen. Doordat wij altijd starten met een individueel intakegesprek, worden de belangen van beide partijen vanaf het begin gehoord en meegenomen in het vervolgtraject.
Wil je meer weten over deze effectieve vorm van bemiddeling bij arbeidsconflicten?
Neem dan contact op met Vincent Wijmans, T:06-39660158 / E: vincent@demediationshop.nl